Wydarzenia

KAT Roman Kostrzewski "Biało-Czarna Tour" w Eskulapie

28.10.2011

Szanowni Państwo,Już 28 października w poznańskim klubie Eskulap pojawi się legenda polskiego heavy metalu - zespół KAT & Roman Kostrzewski. Wkładu Kata w promocję ciężkiej odmiany rocka na polskiej scenie nie sposób zignorować. Tym bardziej cieszy fakt, że zespół wydaje nowy album, a koncertowo ich forma zwyżkuje. Wydanie "Biało-Czarnej" nakładem Mystic Prod. zostało okrzyknięte wydarzeniem roku 2011 na polskiej scenie heavy ! Płytę docenili nie tylko wierni od lat fani, ale także została dobrze przyjęta przez młodsze pokolenie. Jak materiał z "Biało-Czarnej" prezentuje się na żywo będziemy mieli okazję przekonać się w najbliższy piątek w Poznaniu. Serdecznie Zapraszamy !

KAT & Roman Kostrzewski "Biało-Czarna Tour"support: BLOODTHIRST
28.10 (pt.) 19:00 Eskulap / Poznań(wstęp od 18.00)
bilety: 35/40do nabycia: CIM, Rock Long Luck, Carton Shop, Bilety24.pl, Ticketpro.pl (m.in. Empiki i Media Markty), Pwevents.

 

KAT i ROMAN KOSTRZEWSKI - Najważniejszy polski zespół thrashmetalowy. Powstał na przełomie 1979 i 80 roku w Katowicach założony przez perkusistę Ireneusza Lotha i gitarzystę Piotra Luczyka, do których wkrótce dołączyli basista Tomasz Jaguś i gitarzysta Ryszard Pisarski. Grupa, nie mogąc znaleźć odpowiedniego wokalisty, początkowo wykonywała muzykę instrumentalną, aż do występu w grudniu 1981 na jednym z regionalnych przeglądów Silesian Rock, gdzie przecięły się drogi KAT’a i Romana Kostrzewskiego (vocal).
Po dołączeniu Kostrzewskiego w połowie roku `82, Kat przedstawiał hard rock właściwy latom `70, później otworzył się na New Wave of British Heavy Metal, aż wreszcie wybrał heavy metal w jego najostrzejszej, czyli thrashowej odmianie. Późniejszy sukces jarociński umożliwił muzykom nagranie debiutanckiego singla „Ostatni tabor / Noce Szatana" (1985). W maju `85 zespół odbył u boku Hanoi Rocks dziesięciokoncertowe tournee po Polsce, kończąc je w Poznaniu w ramach Rock Areny. Zyskał wtedy znakomite recenzje – podobnie jak niespełna trzy miesiące później w Jarocinie, gdzie wystąpił już w roli zaproszonego gościa. Rozgłos, jaki zapanował wokół Kat-owiczan, dotarł do uszu przedstawicieli belgijskiej firmy Mauzoleum Records, którzy na jesieni `85 umożliwili grupie nagranie debiutanckiego albumu – w angielskiej i polskiej wersji językowej. Wersja angielska, zatytułowana „Metal & Hell" wyszła na Zachodzie w marcu 1986; wersja polska, „666", w pięciotysięcznym nakładzie Klubu Płytowego „Razem" – w roku następnym (ponadto dla członków swego fan klubu na jesieni `86 muzycy wydali fragmenty „Metal & Hell" na singlach „Metal & Hell / Oracle" i „Time of Revenge" / „Czas Zemsty").
Pierwszy album Kata – prekursorskie wydawnictwo dla rodzimego thrash metalu – raził „sztucznym" brzmieniem (przede wszystkim gitar), ale stał się pozycją niemal kultową, również ze względu na niski, chrapliwy „wisielczy" sposób śpiewania Kostrzewskiego w ten sposób rozkładającego akcenty, by jego przesiąknięte krwią teksty były możliwie trudne do zrozumienia. Takie fragmenty „666" vel „Metal & Hell" jak „Noce Szatana", „666", czy „Wyrocznia" stały się już klasyką Kata i zarazem polskiego thrash metalu, a wyjątkową pozycję zespołu utrwaliły mroczne i bardzo widowiskowe (z udziałem baletu i rekwizytów w rodzaju trumny czy pucharu z „krwią") spektakle, jakie dał on w roku 1986 podczas pierwszej edycji Metalmanii, na Rock Opolu i FMR w Jarocinie.
Jeszcze w roku 1987 ukazała się koncertowa płyta „38 minuts of life" (pisownia oryginalna), przynosząc fragmenty występu na Metalmanii przed Metalliką. Oprócz utworów znanych z albumu debiutanckiego, muzycy wykonywali wówczas kilka nowych, przygotowanych z myślą o drugim longplayu studyjnym, który – choć światło dzienne ujrzał dopiero dwa lata później, „Oddech wymarłych światów", jak zespół nazwał swe dzieło, okazał się wyjątkową pozycją w jego dyskografii, przynosząc siedem długich, ale bardzo urozmaiconych – i co najważniejsze – znakomitych utworów, pełnych zmian tempa i ciekawych rozwiązań brzmieniowych. „Oddech wymarłych światów" okazał się świadectwem rozwoju Kata, ale równocześnie zwiastunem kryzysu. Odtąd grupa dawała niewiele koncertów, w roku 1990 nawet zawieszając działalność ze względu na odejście Kostrzewskiego. Reaktywowanie KATa – w którym grali Luczyk, Loth, Oset i Regulski – spowodował dopiero powrót Kostrzewskiego pod koniec roku 1991. Grupa wystąpiła w Krakowie i Katowicach razem z TSA – pierwszą gwiazdą polskiego Heavy Metalu oraz Acid Drinkers – gwiazdą tego gatunku z lat `90; a potem od dobrej strony zaprezentowała się w Jarocinie, co udokumentował kasetowy album „Live – Jarocin", wydany jednakże dopiero po dwóch latach, kiedy na rynku była już kolejna płyta z premierowym materiałem pt. „Bastard" (92), a także składanka „Ballady" (94). „Bastard" pokazał, że przez lata przerwy Kat nie zmienił się, nadal przedstawiając efektowny thrash metal pełen zmian tempa, niezłych solówek i opętańczych wokaliz Kostrzewskiego. Natomiast „Ballady" obok utworów znanych z poprzednich płyt zawierały również nowe wersje czterech kompozycji pochodzących sprzed 1985 roku (w tym miniaturę na dwie gitary stworzona jeszcze przez Mrowca) oraz premierowe „Legenda wyśniona" i „Niewinność". Album, zgodnie z tytułem, ukazywał spokojniejsze oblicze Kata, który dzięki udziałowi Skrzeka zahaczał nawet o art.-rock.Kat wrócił ponownie z Kostrzewskim na wokalu w roku 1992 udanym koncertem na festiwalu w Jarocinie i kontynuował działalność. W roku 1993 w Wiśle zespół nagrywa płytę Ballady, prezentującą łagodniejszą muzykę. Pojawia się tam jeden z najbardziej rozpoznawanych utworów - Łza dla cieniów minionych(utwór ten był wydany już wcześniej w 1991r. na płycie 'Bastard'). W zespole następuje kolejny rozłam wywołany medialnie wyrażonymi pomówieniami gitarzysty Piotra Luczyka. Kostrzewski świadom swojego znaczenia względem publiczności ogłasza kontynuację katowskiej twórczości. Wraz z "nowymi" muzykami i dotychczasowym perkusistą Kata Ireneuszem Lothem wyrusza na trasę pod nazwą KAT & Roman Kostrzewski. Od 2004 r. zespół koncertuje do dnia dzisiejszego. Po nagraniu koncertowej płyty DVD Życie po życiu w 2007 r. W sierpniu 2010 zespół wszedł do studia by nagrać materiał na nową płytę. Na początku września muzycy z Katowic rozpoczęli miksy i mastering premierowej płyty pod szyldem Kat & Roman Kostrzewski.

Po wiosennych koncertach w Dublinie, Londynie, wielu miastach Polski, letnich festiwalach w Czechach i Niemczech, z końcem wakacji zespół w drugiej połowie 2010 dokonał rejestracji nowego albumu „Biało-Czarna” który ukazał się 4 kwietnia 2011 nakładem Mystic Production (Roman Kostrzewski zapowiedział także specjalną edycję winylową).


Gdybyś kiedykolwiek chciał się wypisać z naszej listy, możesz to zrobić klikając w link: www.pwevents.pl/pl/newsletter,usun,

loading...