Wydarzenia

Klub Dragon w lutym

02-24.02.2012

2 LUTEGO, CZWARTEK, KOPYT/KOWALSKISCENA GŁÓWNA, START GODZINA: 20.00
WSTĘP WOLNY

KOPYT / KOWALSKI to nowy projekt Szczepana Kopyta i Piotra Kowalskiego. Muzycy współpracują ze sobą już od wielu lat – ostatnio jako sekcja rytmiczna post-jazzowego Yazzbot Mazut, z którym nagrali dla wytwórni Multikulti płyty „W pustyni i w puszczy” (2008) i „Mazut Mazut” (2010).
Nowy skład, to jednak coś zupełnie, ale to zupełnie innego. Na debiutanckiej płycie „buch” (2011) basista i perkusista sami zagrali partie wszystkich instrumentów, za mikrofon zaś chwycił ten pierwszy. Jak określić styl duetu? Może zamiast etykietować - lepiej przekonać się samemu, bo, mimo, iż płyta ukazała się jako część ciekawego edycyjnie wydawnictwa, (na który skład się też nowa książka poetycka Kopyta pod tym samym tytułem), to muzycy udostępnili ją bezpłatnie na stronie: kopytkowalski.pl. Od trip-hopu, przez drum'n'bass, dub, reggae po punk, techno i neo soul. I najważniejsze – mocne teksty Kopyta.
Formacja występuje na żywo jako sound system. Posługują się jednak żywymi instrumentami i samplują swoje dźwięki na żywo. Nierzadko improwizują - w bardzo różnej stylistyce - budując kawałki i ich nastrój od poszczególnych partii, po gotowy utwór, – w czym nawiązują do swoich free-jazzowych korzeni. Jednym słowem lubią zaskakiwać i nie wzbraniają się przed tym.
Warto zobaczyć ich na żywo – wystarczy wspomnieć, że od dnia premiery „bucha” na festiwalu „Poznań Poetów” duet zagrał mi.n. na Off Festiwalu w Katowicach i festiwalu Misietupodoba w Tucznie.

 

8 LUTEGO, ŚRODA, POKAZ FILMU HAPPINESS Z MUZYKĄ NA ŻYWO
MAŁY DOM KULTURY, START GODZINA: 20.00
BILETY W CENIE 25 ZŁ

Do filmu Happiness ( Sczastye ) gra Waldek Rychły z Zespołem:

Asia Zielecka - flet
Dawid Fabisiak - skrzypce
Waldemar Rychły – gitara


Muzykę do filmu przygotowano w oparciu o rosyjskie melodie ludowe, opublikowane pod redakcją Piotra Czajkowskiego i M. Bałakirjewa w latach 1866 i 1872.

Happiness (szczęście, błogostan)(1934) Aleksandra Medvedkina, tak awanturniczy jak żaden inny z sowieckich filmów, jest komiczną przypowieścią skomponowaną przez Texa Avery oraz Luisa Buñuel.
Przedstawia ona w sposób satyryczny sytuację sowieckiego rolnika, którego świadczenia na rzecz państwa, kościoła i rówieśników odbywają się kosztem jego osobistej satysfakcji. Nieszczęśliwy Khmyr, dostaje od swojej żony zadanie, cel życiowy – iść w świat i znaleźć szczęście, aby nie zakończyć żywota niezadowolonym po latach trudu, jak jego ojciec. Poprzez stylistyczną przesadę i systematyczne ataki na przed- i porewolucyjne rosyjskie „najukochańsze” instytucje, film osiągnął szerokie i głęboko trafiające przesłanie ataku na ograniczenia nakładane na wolność pracowników w rosyjskim społeczeństwie.
Z powodu swojego antybolszewickiego poczucia humoru film był zakazany w Rosji na 40 lat. Wywołał sensację wiele lat później (lata ’60)w Związku Radzieckim i Europie Zachodniej, kiedy to niektórzy filmowcy z dawnych lat zostali „zrehabilitowani”. Zabawne, ponieważ jego pierwsze wyświetlanie przeszło prawie niezauważone.

 

9 LUTEGO, CZWARTEK, JAZZPOCALYPSE
MAŁY DOM KULTURY, START GODZINA: 20.00
BILETY W CENIE 10 ZŁ W PRZEDSPRZEDAŻY ORAZ 15 ZŁ W DNIU KONCERTU
Skład zespołu:
Sebastian Zawadzki - instrumenty klawiszowe
Wojtek Świeca - gitara i efekty
Asger Nordtorp Pedersen - gitara basowa
Janosch Pangritz - perkusja

 

*INTERNATIONAL JAZZPOCALYPSE (Polska/Dania/Niemcy)*

To unikalny efekt współpracy czwórki młodych muzyków i kompozytorów z trzech różnych krajów Europy: Polski, Danii i Niemiec. Poznali się w Academy of Music and Dramatic Arts of Southern Denmark. To trzy odmienne kultury muzyczne zmieszane w jednym, wyjątkowym projekcie.

Podczas koncertu, zespół tworzy intrygujący obraz dźwiękowy, wykonując jednocześnie spontaniczne, freejazz'owe momenty i skomponowane utwory. Muzycy kreują zarówno delikatne, pastelowe dźwięki, jak i ostrzejsze, electro-punkowe brzmienia. Odkrywają nieograniczone możliwości, jakie daje im ich wspólny język: jazz.

Sebastian Zawadzki - instrumenty klawiszowe
Polski pianista, obecnie zamieszkały w Danii. Laureat wielu konkursów jazzowych, między innymi Novum Jazz Festival w Łomży, Przegląd Młodych Zespołów Jazzowych w Gdyni. Gra w kilku zespołach o zróżnicowanej stylistyce, jest także liderem Sebastian Zawadzki Trio. Uczestniczył w trasach koncertowych w Polsce, Niemczech, Danii i Belgii.

Wojtek Świeca - gitara i efekty
Młody, ale doświadczony muzyk z Poznania. Choć jest przede wszystkim gitarzystą jazzowym, w swojej karierze współpracował z wieloma różnymi składami grając rock, funk, reggae, a nawet dubstep. Na scenie muzyki improwizowanej debiutował w zespole S.O.T.B. Quartet (Jazz Juniors 2007). Jest też współpracownikiem Orkiestry Filharmonii Poznańskiej i kameralnego zespołu Teatru Wielkiego w Poznaniu.

Asger Nordtorp Pedersen - gitara basowa
Urodzony w małym miasteczku Assens w Danii. Obecnie studiuje w Odense, pod okiem Bo Stiefa - legendarnego duńskiego kontrabasisty, współpracownika m.in. Milesa Davisa i Krzysztofa Komedy. Asger skupia się wyłącznie na gitarze basowej, świadomie rezygnując z kontrabasu. Mimo to, dzięki doskonałemu brzmieniu i wyczuciu melodii z powodzeniem wykonuje niemal każdy rodzaj muzyki, przez co jest jednym z najbardziej zapracowanych duńskich basistów młodego pokolenia.

Janosch Pangritz - perkusja
Niemiecki perkusista, działający na scenach Hamburga i Berlina w rozmaitych formacjach, od trio po big bandy. Stypendysta Yehudi Menuhin e.v. W roku 2009 był kierownikiem artystycznym i solistą w przedstawieniu "Horror Vacui" w Deutches Schauspielhaus w Hamburgu. Z kolei w roku 2010 na Elbjazzfestival wystąpił w big-bandzie u boku Joe Gallardo i Nilsa Landgrena.

 

17 LUTEGO, PIĄTEK, AN ON BAST
SCENA GŁÓWNA, START GODZINA: 20.00
WSTĘP WOLNY

An On Bast (Anna Suda) zaczęła tworzyć muzykę elektroniczną w 2005 roku, ale jej przygoda z muzyką rozpoczęła się na długo wcześniej, w wieku czterech lat, gdy rozpoczęła naukę gry na pianinie. Pierwszy swój album zatytułowany WELCOME SCISSORS, An On Bast wydała w maju 2006 rok. Drugi - HAPPY-GO-LUCKY - został już wydany we wrześniu tego samego roku przez wydawnictwo Etalabel - polski netlabel eksperymentalnej muzyki
elektronicznejW październiku 2006 roku An On Bast była uczestniczką Red Bull Music Academy w Melbourne. W 2008 wychodzi album WORDS ARE DEAD dla londyńskiej wytwórni Rednetic. Zafascynowana taneczną energią w 2009 roku wydaje EP CALYPSO (La Folia Recordings/USA ), utrzymaną w klimacie minimal techno oraz UPON THE DEW DROP EP (2010).

 

18 LUTEGO, SOBOTA, LUIS NUBIOLA TRIO
MAŁY DOM KULTURY, START GODZINA: 20.00
BILETY W CENIE 15ZŁ W PRZEDSPRZEDAŻY ORAZ 20ZŁ W DNIU KONCERTU

Skład zespołu:

Luis Nubiola – saksofon
Marcin Chenczke - kontrabas
Mariusz Koszel – perkusja

Luis Nubiola urodził się na Kubie. Ukończył Konserwatorium Muzyczne im. Amadeo Roldan w Hawanie, następnie studiował w klasie saksofonu u profesora Carlosa Averhoffa. Członek sławnego zespołu kubańskiego PG, występującej pod dyrekcją dyrygenta i flecisty Jose Luis Cortes (El Tosco), założyciela takich grup jak Irakere i Van Van. Tamteż miał możliwość występować z muzykami takiej klasy jak: Steve Coleman, Wynton Marsalis, George Benson, Gonzalo Rubalcava, Danilo Pérez y Chucho Valdez, Ralf Irizarry i inni.
W 2001 roku Luis Nubiola osiedlił się w Kostaryce, gdzie w krótkim czasie zintegrował się ze środowiskiem muzycznym na najwyższym poziomie (takimi jak: Walter Flores, Robert Aguilar y grupa Conjunto Chocolate).
W grudniu 2005 roku Luis Nubiola wydał swoją pierwszą samodzielną płytę zatytułowaną Nubiola; jest to 7 skomponowanych przez niego utworów, których tło stanowi jazz afrokubański. Następnie wydał pierwszą jazzową płytę DVD w Kostaryce, Live At Jazz Cafe, wyprodukowana przez wydawnictwo DART w listopadzie 2007.
Druga płyta o tytule 914 to podwójny album DVD/CD, wydana również przez wydawnictwo DART. W nich artysta ukazuje skale własnego rozwoju.
To, co jest potrzebne, aby móc docenić twórczość tego muzyka, to ocenianie go pod wieloma aspektami. Jest on bowiem instrumentalistą o wyrafinowanym dialogu muzycznym. Posiada podstawy techniczne, ktore konsolidują jego własne idee ekspresji. Jego żyłka kompozytora powoduje stykanie się z unikatowymi dziełami latin jazzu, w których mieszają się nowe elementy. Nubioli udaje się znaleźć nowe drogi ekspresji, ale ich tłem zawsze jest muzyka afro-kubańska.
Aktualnie Luis Nubiola mieszka w Europie, gdzie nadal poszukuje własnej drogi rozwoju artystycznego

Marcin Chenczke - kontrabas
Ukończył studia na Wydziale Instrumentalnym w sekcji jazzu Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu. Kontrabasista, muzyk sesyjny. Współpracował i koncertował z Marcelo Nisinmanem, Dennisem Hernandezem, Larrym Porterem, Leną Piękniewską oraz grupą Soundcheck. Występował na międzynarodowych
festiwalach, m.in. Jazz and More oraz EuroMed Music Festival, zrzeszającym artystów z
kilkunastu krajów Europy i wybrzeża Morza Śródziemnego, tworzących w ramach fuzji gatunków tak różnych, jak jazz, etno czy world music. Artysta brał również udział w Festiwalu Teatralnym MALTA w Poznaniu oraz  współtworzył muzykę do spektaklu "Sen nocy letniej" w Teatrze Polskim we Wrocławiu. Aktualnie koncertuje w Orkiestrze Filharmonii Poznańskiej.

Mariusz Koszel - perkusja  
Instrumentalista, kompozytor, aktywny sportowiec. Absolwent Poznańskeij Akademi Muzycznej, naukę gry na perkusji rozpoczął w wieku 10 lat. Obecny na scenie muzycznej nie tylko w kraju, ale również za granicą. Muzyk sesyjny z łatwością odnajdujący się w różnych obszarach i gatunkach muzycznych.

www.luisnubiola.com
www.myspace.com/luisnubiola

 

24 LUTEGO, PIĄTEK, ADA TRIO
MAŁY DOM KULTURY, START GODZINA: 20.00
BILETY W CENIE 40 ZŁ W PRZEDSPRZEDAŻY ORAZ 50 ZŁW DNIU KONCERTU
W ramach Festiwalu Nowy Wiek Awangardy
Skład zespołu:
Peter Brotzmann - saksofon
Fred Lonberg-Holm - wiolonczela
Paal Nilssen-Love – perkusja

Specjalny projekt nestora europejskiej awangardy muzycznej, liczącego już 71 lat, niemieckiego saksofonisty i kompozytora Petera Brotzmanna. Zrealizowany w ubiegłym roku w międzynarodowym składzie (z wybitnym norweskim perkusistą Paalem Nilssem-Lovem oraz amerykańskim wiolonczelistą Frederickiem Lonberg-Holmem) był dużym wydarzeniem w ramach dedykowanych Brotzmannowi festiwali w Wuppertalu (kwiecień 2011) oraz Wels (listopad 2011). Przynosi on bezkompromisową i drapieżną muzykę czerpiącą zarówno z dorobku europejskiej awangardy, jak i amerykańskiego jazzu, wzbogaconego dodatkowo elementami elektronicznych preparacji Freda Lonberg-Holma. Jeden z najbardziej kreatywnych i otwartych muzycznych projektów ostatnich lat!!!

nowywiekawangardy.blogspot.com
 

loading...