Wydarzenia

Klub Dragon zaprasza w październiku

10-31.10.2011

 

KLUB DRAGON – PAŹDZIERNIK 2011


7 PAŹDZIERNIKA, PIĄTEK, OLESZAK/JACQUEMYN/TURNER TRIOMAŁY DOM KULTURY, START: 20:00

BILETY W CENIE 20 ZŁ W PRZEDSPRZEDAŻY ORAZ 30ZŁ W DNIU KONCERTU

KONCERT W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY


Skład:Peter Jacquemyn: kontrabas
Witold Oleszak: fortepianRoger Tuner: perkusja


OLESZAK/JACQUEMYN/TURNER TRIO z powodu użytego instrumentarium stanowi klasyczne trio jazzowe, jednak o całkowicie przedefiniowanym znaczeniu i eksplorujące wiele wciąż nieodkrytych możliwości tkwiących w potencjale takiego składu. Pozbawione jest ono również wiodącej (egocentrycznej) roli fortepianu. Taka postawa pozwala, między innymi, na uzyskanie bardziej jednorodnego i spójnego brzmienia. Perkusja bardzo często staje się instrumentem melodycznym, fortepian przejmuje jej rolę, a nie pozostający w tle kontrabas – ukazuje złożoną i wielogłosową harmonię.Wyobraźnia plastyczna gra tutaj niebagatelną rolę – wszyscy członkowie trio oprócz aktywności muzycznej zajmują się również jakąś dziedziną sztuki wizualnej.


Peter Jacquemyn (urodzony w 1963r.) z łatwością porusza się pomiędzy sztukami wizualnymi i muzyką. Jego koncerty są spektakularne: z nieokiełznaną energią, namiętnie zmaga się ze swoim kontrabasem. To jest walka, w której wszystkie środki są dozwolone: smyczki (1, 2 lub ??3), pogniecione puszki po napojach, plastikowe worki, zmięty papier, tłumiki, mosiądz, przestrojone struny... Jak sam powiedział: "Staram się przełamać granicę między instrumentem, a mną samym...". Wszystko to stawia Petera Jacquemyn pośród najciekawszych belgijskich improwizatorów, o całkiem uzasadnionej międzynarodowej reputacji.

Witold Oleszak (urodzony w 1970r.) naukę muzyki rozpoczął w wieku 5 lat. Po 10 latach kształcenia (fortepian klasyczny), porzucił szkołę i wkrótce dołączył do awangardowej,muzycznej i para-teatralnej grupy "Krew", która wraz z zespołem "Reportaż", w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku, tworzyła poznańskie podziemie muzyczne.
W latach 1989-1999 powstawały wyłącznie utwory-ilustracje dla teatru alternatywnego oraz koncepcje partytur graficznych. Od roku 2003, aktywny jako muzyk/improwizator, konsekwentnie rozwija własną metodę twórczą "Muzyka Prefabrykowana". Stały członek poszukujących grup muzycznych – "REPORTAŻ" i "RAL7024". Najczęściej gra na fortepianie i fortepianie preparowanym, instrumentach własnej konstrukcji oraz na instrumentach zepsutych i na krawędzi ruiny.


Roger Turner (urodzony w 1946r.) wzrastał na mocnym fundamencie Jazzu pośród muzycznego życia Canterbury lat sześćdziesiątych. Od 1974 r., poprzez proces improwizacji, skoncentrował się na odkrywaniu bardziej osobistego języka perkusji. Samodzielna praca, doświadczenia z rockiem eksperymentalnym, obszerna praca z tańcem, filmem i sztuką wizualną, zaangażowanie w liczne grupy jazzowe i warsztaty, tworzyły znaczącą część tego rozwoju. Zazwyczaj jednak największą przyjemnością i odkryciami było tworzenie muzyki z najlepszymi europejskimi i światowymi muzykami, zarówno w stałych składach jak i tworzonych ad hoc, takimi jak: Alan Silva, Cecil Taylor, Henry Grimes, Derek Bailey, Evan Parker, Keith Rowe, Toshinori Kondo, Irene Schweitzer, Joelle Leandre…

 

10, 11, 15 PAŹDZIERNIKA, PONIEDZIAŁEK, WTOREK, SOBOTA,
POKAZY W RAMACH FESTIWALU TRANZYT
MAŁY DOM KULTURY,

BILET CAŁODZIENNY W CENIE 10 ZŁ

9-15.10.2011 TRANZYT
Rusza 3 edycja Międzynarodowego Festiwalu Filmów Dokumentalnych Tranzyt. W programie m.in. przeglądy, spotkania, dyskusje, warsztaty, wystawy, teatr, koncerty. Organizatorem festiwalu jest Fundacja Tranzyt. Festiwal jest współfinansowany przez Urząd Miasta Poznania.

Szczegóły na stronie:
www.kinotranzyt.pl

Tegoroczne pokazy filmów możecie wybierać z siedmiu blokach tematycznych:
DŹWIĘKI- Filmy z muzyką w tle i w roli głównej.
HORYZONTY- Odległe światy, szerokie myśli, wielkie pasje.
OBRAZY-Piękne zdjęcia, portrety, próby uchwycenia czasu.
TOŻSAMOŚĆ- Kim jesteśmy? Jak postrzegamy siebie i innych?
MIASTO - Podróż po różnych obliczach miasta.
PAMIĘĆ- Przeszłość jest cześcią naszej historii tej wielkiej i tej prywatnej. Interesuje nas pamięć zbiorowa, i indywidualna, co pamiętamy i jak o tym potrafimy mówić.
LUDZIE- Znani wszystkim i nieznani nikomu. Człowiek, jego zmagania ze sobą i codziennym życiem.

PODĄŻAJ Z NAMI WŁASNĄ ŚCIEŻKĄ FILMOWĄ!

10.10
15.00-22.00
DŹWIĘKI, HORYZONTY, OBRAZY - Pokazy konkursowych filmów dokumentalnych.

11.10
15.00-18.00
TOŻSAMOŚĆ, MIASTO - Pokazy konkursowych filmów dokumentalnych.

18.00-20.30 Pokazy najlepszych filmów z Międzynarodowego Festiwalu Filmów Krótkometrażowych ŻubrOFFka. Spotkanie z  koordynatorami festiwalu: Krzysztofem Sienkiewiczem oraz Maciejem Rantem. 

20.30-22.00
DŹWIĘKI - Pokazy konkursowych filmów dokumentalnych.

15.10
12.00-20.00
OBRAZY, PAMIĘĆ, LUDZIE - Pokazy konkursowych filmów dokumentalnych.

 


12 PAŹDZIERNIKA, ŚRODA, SIDE A (KEN VANDERMARK / CHAD TAYLOR / HAVARD WIIK)
MAŁY DOM KULTURY, START: 20:00

BILETY W CENIE 35 ZŁ W PRZEDSPRZEDAŻY ORAZ 40ZŁ W DNIU KONCERTU

KONCERT W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY

Skład:
Ken Vandermark: tenor saxophone, clarinet
Chad Taylor: drums
Håvard Wiik: piano

Zupełnie nowe trio z udziałem Kena Vandermarka! „Z udziałem”, ponieważ w tym zespole nie jest on liderem. Brzmienie i muzyka grupy powstaje w wyniku współistnienia rozmaitych tradycji – „nowego Chicago” z jego świetną znajomością jazzowej tradycji łączonej z iście rockową energią, tradycji europejskiej awangardy, ale i frez jazzowej sceny nowojorskiej z licznymi odniesieniach do „Great Black Music” jak również – chociaż delikatnymi - AACM-u. I właśnie równorzędny, partnerski stosunek muzyków wewnątrz tej formacji sprawia, że połączenie wszystkich tych wpływów w muzyce jest możliwe i spójne. 

Ken Vandermark; ur. 1964-09-22, Warwick, Rhode Island (USA), saksofonista, klarnecista, kompozytor i improwizator. Od kilku lat, jeden z najważniejszych muzyków współczesnego jazzu. Rewelacyjnie sprawny saksofonista (przede wszystkim tenorowy) i klarnecista (przede wszystkim basowy). Jego gra na obu tych instrumentach, powoduje, że znaleźć się on powinien pośród najwybitniejszych przedstawicieli obu tych instrumentów we współczesnym jazzie. Winien być jednak postrzegany także jako animator jazzowej sceny. Wielość projektów, które prowadzi doprawdy imponuje. Wczesny okres jego twórczości, to współpraca z rockowym (czy lepiej powiedzieć avant-rockowym) w zasadzie zespołem The Flying Luttenbachers. Zresztą przez całe lata 90. aktywnie włącza się w działalność różnych zespołów awangardowej sceny rockowej, jak Gastr del Sol, czy Jima O'Rourke. Podstawową formą wypowiedzi Vandermarka pozostaje jednak jazz. Już na początku wykluwania się jego jazzowych koncepcji, Vandermark pokazał cały jego eklektyzm, jednak z drugiej strony silnie osadzony w tradycji spod znaku Aylera czy Colemana. Okres ten prezentują nagrania Ken Vandermark Quartet, którego koncepcja przeniesiona została do The Vandermark 5, jednego z kilku najważniejszych projektów Vandermarka. Początkowo The Vandermark 5 sięgał w równym stopniu do tradycji free jazzu, jak i muzyki rockowej, stapiając te dwa światy w jedną formułę, w stopniu chyba dotychczas nieznanym. Od płyty "Acoustic Machine", z muzyki tego zespołu wyeliminowane zostało charakterystyczne dla niej brzmienie przesterowanej gitary, które w największym stopniu odpowiadało za sonorystyczne pokrewieństwo z rockiem. Równolegle z The Vandermark 5, prowadzone jest trio DKV, w skład którego, oprócz Vandermarka, wchodzą Hamid Drake oraz Kent Kessler. Ten zespół, prezentujący akustyczne trio ściśle nawiązuje do tradycji free jazzowej, wywodzącej się z wczesnych form free, dorzucając jednak młodzieńczą witalność. Bardziej rytmiczno-rockową postacią tria jazzowego prezentowanego przez Vandermarka jest Spaceways Incorporated, zespół z udziałem Nate'a McBride'a i Hamida Drake'a, powstały by przypomnieć nagrania Sun Ra. Obecnie prezentujący już własną twórczość, jednak w dalszym ciągu słychać w nim rockową witalność wywiedzioną z "przebojów" Sun Ra. Niezależnie od tych projektów, Vandermark uczestniczy w nagraniach NRG Ensemble, w którym zajął miejsce jego twórcy Hala Russella. Vandermark czynnie włącza się również w projekty powstałe przy współudziale muzyków amerykańskich i z kontynentu europejskiego: od kilku lat jest członkiem tentetu Petera Brötzmanna, a także współprowadzi dwa amerykańsko-skandynawskie projekty: School Days oraz Territory Band. Szczególnie ten ostatni prezentuje prawdziwy melanż różnych inspiracji - od jazzowych po przywodzące na myśl muzykę współczesną. Często także uczestniczy w nagraniach AALY Trio Matsa Gustafssona. Oprócz tych zespołów, Vandermark jest również aktywny w różnego rodzaju okazjonalnych projektach jak, duety (np. z Jebem Bishopem), czy tria (np. z Joe Morrisem, czy Johnem McPhee, czy Pandelisem Karayorgisem). Gra i dotychczasowa aktywność Vandermarka spotkała się w roku 1999 z uznaniem, albowiem dostał on w tym roku nagrodę MacArthura (stając się jej laureatem pośród takich luminarzy jazzu, jak Cecil Taylor, czy Anthony Braxton). Ken Vandermark wielokrotnie koncertował w Polsce, m.in. z DKV Trio (2002), LKV Trio (2003), The Vandermark 5 (2004), które zaowocowało 12-płytowym boksem "Alchemia", Bridge 61 (2005), Free Music Ensemble (2006).
Paweł Baranowski, Diapazon
źródło: diapazon.pl
www.kenvandermark.com/

Chad Taylor, amerykański perkusista, kompozytor, improwizator. Jeden z najbardziej znanych i cenionych perkusistów na współczesnej scenie free jazzowej. Pochodzi z Chicago, ale aktywny też na nowojorskiej scenie muzycznej. Stały współpracownik Roba Mazurka, w objętych wspólną nazwą projektach Chicago Underground, od duetu z trębaczem, po rozbudowaną Chicago Underground Orchestra. Z Mataną Roberts gra w jej kwartecie i trio. Prowadzi także własny skład wraz m.in. z pianistką Angelicą Sanchez. Regularnie występował m.in. u boku Freda Andersona w licznych jego projektach (trio, kwartet, kwintet). Z Tatsu Aokim i Francisem Wongiem tworzy trio, które koncertowało w Poznaniu na festiwalu ANIMATOR (koncert ten - nakładem Estrady Poznańskiej - ukazał sie na płycie CD). Współpracuje również m.in. z Kenem Vandermarkiem i Havardem Wiikiem, Marciem Ribotem i Henry Grimsem, jak i art-countrową formacją Iron and Wine.
www.chadtaylordrums.com/

Håvard Wiik - pianista i kompozytor norweski, ur. w 1975 r. Ukończył studia kompozycji i muzyki jazzowe w Trondheim Music Conservatory. Jeszcze w trakcie studiów współtworzył swój pierwszy zespół - kwartet Element, z którym nagrał dwie wysoko oceniane płyty ("Element" i "Shaman") Kontynuację tego kwartetu jest skandynawska supergrupa Atomic (z Fredrikiem Ljungkvistem, Magnusem Broo, Ingebrigtem Haker-Flatenem i Paalem Nilssem-Love) z którą w październiku ubiegłego roku koncertował w Poznaniu. W ramach tria Free Fall koncertuje i nagrywa z Kenem Vandermarkiem. W 2004 roku został doceniony przez organizatorów największego norweskiego festiwalu w Molde i pełnił tam funkcję "resident artist". W 2006 roku o w trzymał na festiwalu w Kongsbergu prestizową nagrodę - the Kongsberg Jazzfestival's 'Vital-prize. W Poznaniu koncertował z kwintetem Atomic oraz własnym trio. Mieszka w Berlinie.
myspace.com/haavardwiik

 

 

13 PAŹDZIERNIKA, CZWARTEK, MARK TOKAR SOLO
MAŁY DOM KULTURY, START: 20:00

BILETY W CENIE 15 ZŁ W PRZEDSPRZEDAŻY ORAZ 20ZŁ W DNIU KONCERTU

KONCERT W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY

Mark Tokar ukończył studia na Politechnice Lwowskiej. Później studiował w Szkole Muzycznej im St. Ludkiewicza we Lwowie (gitara klasyczna). Równocześnie rozpoczął grę na kontrabasie. W latach 2002-2004 wielokrotnie uczestniczył w warsztatach jazzowych w Krakowie pod kierunkiem M.Parkinsona. W roku 2006 w ramach stypendium Gaude Polonia od ministra kultury Rzeczypospolitej studiował w Akademii Muzycznej im K.Szymanowskiego w Katowicach na wydziale jazzowym pod kierunkiem prof. Jacka Niedzeli. W latach 2005-2006 pracował jako dyrektor artystyczny i współorganizator ukraińsko-polskiego festiwalu "Jazz Bezz". Organizował także serie koncertów filharmonicznych "Metro Jazz" we Lwowie. Występował jako basista z różnymi formacjami w Niemczech, Czechach, Polsce, Ukrainie, Rosji. Członek lwowskiej formacji Dzyga Jazz Quintet. Jest także twórcą i liderem międzynarodowych projektów Leo'm'art i Mark Tokar Quintet. Uczestnik projektów "Resonance" Kena Vandermarka i "Five Spot". Grał i nagrywał z Kenem Vandermarkiem, Robertą Piket (USA), Klausem Kugelem, Arkadijem Shylkloperem (Niemcy), Petrasem Visniauskasem (Litwa), Mirceą Tiberianem (Rumunia), Mazzolem, Mikołajem Trzaską (Polska), Wacławem Zimplem (Polska), Davem Rempisem (USA), Timem Daisym (USA), Yurijem Yaremczukiem (Ukraina).

marktokar.info

 

14 PAŹDZIERNIKA, PIĄTEK, JULIISYTUACJE GRUPA, „PTAK. NIEBIESKO ZIELONO BIAŁO CZERWONO RÓŻOWO CZARNY NA SREBRNYM TLE” , TEATR 8 DNIA,
MAŁY DOM KULTURY, START: 19:00

BILETY W CENIE: 10 PLN

Julia Szmyt, Kajetan Hajkowicz: scenariusz
Julia Szmyt: reżyseria
Maurycy Zimmermann Mooryc: muzyka
Ilona Binarsch: scenografia i kostiumy
Ewa Kaczmarek, Katarzyna Janaszczyk, Agnieszka Nowacka, Marianna Piskorz, Adam Leniec, Christos Leontis, Paweł Jerzy Bocian: aktorzy

Projekt ma charakter eksperymentalny, który polega na zastosowaniu techniki coachingu w pracy teatralnej. Teatr zostaje połączony z coachingiem – intymna, osobista przestrzeń zostaje oddana widzowi, na scenie w postaci przefiltrowanej przez głowy i doświadczenia autorów scenariusza.

PTAK nie jest historią, ale próbą pokazania człowieka w trakcie opowiadania swojej historii i odkrywania, że ta nie należy do niego. Nie jest jego słowami, jego decyzjami, że każdy moment życia ma tło, które mało atrakcyjnie wygląda i nie stanowi naszej własności. Potrzeba uchwycenia tego, co w tym wszystkim istotne, rozpoczyna proces, w którym kolejne zdejmowane z siebie kłamstwa, stereotypy, formy zdają się kryć następne obrazy- a te niestety nie stanowią celu odkrycia.
www.juliisytuacje.pl

 


18 PAŹDZIERNIKA, WTOREK, PROFESJONALIZM
SCENA GŁÓWNA, START: 20:00

BILETY W CENIE 20 ZŁ W PRZEDSPRZEDAŻY ORAZ 25ZŁ W DNIU KONCERTU

Marcin Masecki: pianista, kompozytor, dyrektor
Kamil Szuszkiewicz: trębacz
Michal Gorczynski: klarnecista, saksofonista
Tomasz Duda: saksofonista
Piotr Domagalski: kontrabasista
Jerzy Rogiewicz: perkusista

"Chopin Chopin Chopin" to pierwsza płyta zespołu PROFESJONALIZM - nowego sekstetu jazzowego Marcina Maseckiego. Zespół składa się z trąbki, dwóch saksofonów na zmianę z klarnetami, oraz klasycznej sekcji rytmicznej z pianinem na czele. Jego skład to creme de la creme warszawskiej sceny niezależnej: Masecki, Szuszkiewicz, Górczyński, Duda, Domagalski i Rogiewicz.

Materiał muzyczny został skomponowany przez lidera grupy - Marcina Maseckiego - w połowie 2010 roku za namową warszawskiego Domu Kultury Śródmieście. Masecki sięgnął do najwcześniejszych doświadczeń muzycznych, kiedy jako 12-latek uczestniczył w jam sessions w klubie Akwarium i wszedł w dialog z amerykańską muzyką jazzową z bujnego okresu 1920-1950. Jest to pierwszy autorski projekt Maseckiego, w którym prezentuje się jako dojrzały kompozytor. Wcześniejsze nagrania polegały raczej na improwizacji lub kompozycji zbiorowej.

Premierowe wykonanie miało miejsce 22 sierpnia 2010 w Parku im. Marszałka Edwarda Śmigłego-Rydza podczas festiwalu ArtPark.

W kwietniu 2011, po legendarnej czterodniowej rezydencji koncertowej w klubokawiarni Chłodna 25, PROFESJONALIZM wszedł do analogowego studia mgr Macieja Cieślaka i dokonał rejestracji muzycznej w przedwojennych warunkach audio. Zespół jest bardzo zadowolony z efektu.

„…Marcin Masecki – od kilku lat niezmiennie określany jako najbardziej twórczy i zaskakujący polski pianista jazzowy i klasyczny. Do wybrzmienia ostatniej nuty koncertu możemy być pewni jednego, będzie to coś nieprzewidywalnego!!!”
Jazz Forum, lipiec 2011

 


20 PAŹDZIERNIKA, CZWARTEK, FIRE!
(MATS GUSTAFSSON / JOHAN BERTHLING / ANDREAS WERLIIN)
SPOT, START: 20:00

BILETY W CENIE 45 ZŁ W PRZEDSPRZEDAŻY ORAZ 60ZŁ W DNIU KONCERTU

KONCERT W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY

Trio powstałe w 2008 roku, założone przez trzech wybitnych instrumentalistów szwedzkich - Matsa Gustafsson, Johanna Berthlinga oraz Andreasa Werliina. Muzyka zespołu odwołuje się bardzo silnie do noise'u i transu, ale równie czerpie ze skandynawskiego folkloru, jak i free jazzowej tradycji oraz muzyki elektronicznej i doświadczeń muzyki repetytywnej kompozytorów amerykańskich (Reich, Glass), łącząc to wszystko w jedną wspólną i nierozerwalną całość, tworząc zupełnie nową jakość na muzycznej scenie. Pierwsza ich płyta ukazała się w roku 2009 nakładem norweskiej oficyny Rune Grammmofon i przez wielu muzycznych krytyków uznana została za najbardziej nowatorskie nagranie roku. Nigdy wcześniej zespół nie koncertował w Polsce i z powodu mnogości projektów, w jakie zaangażowani są muzycy tria, bardzo rzadko ma okazję grać w Europie.

Skład:
Mats Gustafsson: saxophone
Johan Berthling: bass
Andreas Werlin: drums, percussion

Mats Gustafsson, ur. 1964-10-29, Umea (Szwecja), saksofonista, kompozytor, improwizator. Gustafsson rozpoczął naukę od gry na flecie. Jako nastolatek grał w różnych jazz-rockowych i punkowych zespołach w rodzinnym Umea. Z muzyką improwizowaną zetknął się w 1982 r. grając z perkusistą i wibrafonistą Kjellem Nordesonem. Wraz z nim oraz kontrabasistą Peterem Jansonem współtworzył w 1986 roku AALY Trio. Od 1985 roku po przeniesieniu się do Sztokholmu artysta współpracuje z gitarzystą Christianem Munthe oraz jest członkiem tria Gush (Gustafsson, Sten Sandell, Raymond Strid). Duży wpływ na dalszy rozwój saksofonisty miała działalność i sposób grania Petera Brötzmanna, którego usłyszał końcem lat 80. Od tej pory bardzo dużo koncertuje, głównie z muzykami free improve. Współpracuje m.in. z Paulem Lovensem, Paulem Lyttonem, Günterem Christmannem, Barry Guyem, Raymondem Stridem, Rogerem Turnerem, Patem Thomasem, Derekiem Baileyem. Jest członkiem Barry Guy New Orchestra. Od poczatku lat 90. Gustafsson regularnie koncertuje w USA, zwłaszcza w Chicago. Nawiązuje tam ścisłą współpracę z Kenem Vandermarkiem, Fredem Lonbergiem Holmem, Hamidem Drakiem, Michaelem Zerangiem. W 1997 roku zostaje zaproszony do Peter Brötzmann Chicago Tentetu. Wraz z norweskimi muzykami Ingebrigtem Hakerem Flatenem i Paalem Nilssen-Lovem w 2000 r. tworzy trio The Thing, uważane za za jedną z najważniejszych formacji XXI wieku w zakresie muzyki improwizowanej. Trio współpracuje i nagrywa z Kenem Vandermarkiem i Joe McPhee. Kolejną niezwykłą formacją, w której gra Gustafsson jest trio Sonore. Współtworzy je trzech wybitnych improwizatorów grających na instrumentach stroikowych - Gustafsson, Ken Vandermark i Peter Brötzmann. Mats Gustafsson często współpracuje z rockową grupą Sonic Youth. Jest także partnerem artystów z kręgu sztuki tańca, teatru, poezji i malarstwa. Skomponował również kilkanaście dobrze ocenianych utworów z gatunku muzyki współczesnej.
matsgus.com

Johan Berthling ; urodzony w 1973 roku w Sztokholmie. Basista. W czasie studiów na Royal Conservatory of Music in Stockholm (1996-1998) tworzył muzykę improwizowaną. Jednym z jego głównych projektów był minimalistyczny, experymentalny Tape.

Andreas Werlin ; urodzony w 1982 roku na północy Szwecji, wychowywał się na zachodnim wybrzeżu w małej wiosce Strömstad. Andeas Berlin najlepiej znany jest ze swoich inwencji elektryczno-perkusyjnych (Wildbirds & Peacedrums) tworzonych wraz z żoną Mariam Wallentin. Ich debiutancki album w 2007 roku otrzymał nagrodę roku Swedish Jazz Act of the Year. Mając za bazę swojej twórczości muzykę improwizowaną jest w tej chwili uznanym członkiem takich formacji jak Wildbirds & Peacedrums, Dan Berglund’s Tonbruket i Loney Dear.

www.earthwindand.com/

 

23 PAŹDZIERNIKA, NIEDZIELA, ZAKAMARKI MAŁEGO DOMU KULTURY
MAŁY DOM KULTURY, START: 12:30

WSTĘP 10 ZŁ (Liczba miejsc ograniczona)

warsztaty dla dzieci i rodziców
(warsztaty trwają około godziny)

Zakamarki Małego Domu Kultury to spotkanie z książką, które może się skończyć
w zupełnie innym czasie i przestrzeni. Chcemy, żeby książka inspirowała
do odkrywania, tworzenia, eksperymentowania. Zdarzyć może się wszystko.

Zakamarki Małego Domu Kultury to połączenie działań Fundacji Mały Dom Kultury i Wydawnictwa Zakamarki. Zapraszamy serdecznie.

(dla spóźnialskich wejście przez Klub Dragon).

 

 

26 PAŹDZIERNIKA, ŚRODA,
PAUL NILSSEN - LOVE/KEN VANDERMARK
MAŁY DOM KULTURY, START: 20:00

BILETY W CENIE 30 ZŁ W PRZEDSPRZEDAŻY ORAZ 35ZŁ W DNIU KONCERTU
KARNET NA TRZY KONCERTY 26 I 27 X: 70 ZŁ

KONCERT W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY

Ken Vandermark: tenor saxophone, clarinet
Paul Nilssen-Love: drums, percussion

Paul Nilssen-Love, perkusista, kompozytor i improwizator. Bez wątpienie najważniejszy perkusista szeroko pojętej europejskiej sceny freejazzowej ostatnich lat i jeden z najbardziej kreatywnych norweskich muzyków młodego pokolenia. Właściciel oficyny wydawniczej PNL Records.
www.paalnilssen-love.com

Ken Vandermark ur. 1964-09-22, Warwick, Rhode Island (USA), saksofonista, klarnecista, kompozytor i improwizator. Od kilku lat, jeden z najważniejszych muzyków współczesnego jazzu. Rewelacyjnie sprawny saksofonista (przede wszystkim tenorowy) i klarnecista (przede wszystkim basowy). Jego gra na obu tych instrumentach, powoduje, że znaleźć się on powinien pośród najwybitniejszych przedstawicieli obu tych instrumentów we współczesnym jazzie. Winien być jednak postrzegany także jako animator jazzowej sceny. Wielość projektów, które prowadzi doprawdy imponuje.
www.kenvandermark.com

 

27 PAŹDZIERNIKA, CZWARTEK, PAUL NILSSEN - LOVE/KEN VANDERMARK oraz AKIRA SAKATA/ CHRIS CORSANO/DARIN GRAY TRIO

MAŁY DOM KULTURY, START: 20:00

BILETY W CENIE 50 ZŁ W PRZEDSPRZEDAŻY ORAZ 60ZŁ W DNIU KONCERTU
KARNET NA TRZY KONCERTY 26 I 27 X: 70 ZŁ

KONCERTY W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY

Skład:
Ken Vandermark: tenor saxophone, clarinet
Paul Nilssen-Love: drums, percussion

Paul Nilssen-Love, perkusista, kompozytor i improwizator. Bez wątpienie najważniejszy perkusista szeroko pojętej europejskiej sceny freejazzowej ostatnich lat i jeden z najbardziej kreatywnych norweskich muzyków młodego pokolenia. Właściciel oficyny wydawniczej PNL Records.
www.paalnilssen-love.com

Ken Vandermark ur. 1964-09-22, Warwick, Rhode Island (USA), saksofonista, klarnecista, kompozytor i improwizator. Od kilku lat, jeden z najważniejszych muzyków współczesnego jazzu. Rewelacyjnie sprawny saksofonista (przede wszystkim tenorowy) i klarnecista (przede wszystkim basowy). Jego gra na obu tych instrumentach, powoduje, że znaleźć się on powinien pośród najwybitniejszych przedstawicieli obu tych instrumentów we współczesnym jazzie. Winien być jednak postrzegany także jako animator jazzowej sceny. Wielość projektów, które prowadzi doprawdy imponuje.
www.kenvandermark.com

Skład:
Akira Sakata: saxophones, clarinet, vocal
Darin Gray: bass
Chris Corsano: drums

Trio, Akira Sakata wraz z dwoma młodymi muzykami wywodzącymi się ze sceny improwizowanej - perkusistą Chrisem Corsano (koncertuje i nagrywa m.in. z Joe McPhee) oraz basistą Darinem Grayem. Zaprezentują mocny, bezkompromisowy frez jazz, w którym znajdą się też chwile wyciszenia i niemal wprost zaczerpnięte z buddyjskiej tradycji chwile wokalnej medytacji w interpretacji nestora japońskiej sceny awangardowej. Koncert, który na pewno będzie niezwykłym przeżyciem!

Akira Sakata: saksofonista i klarnecista japoński. Urodzony w Kure w Hiroshimie w 1945 roku. . Debiutował na początku lat siedemdziesiątych w zespole najsłynniejszego japońskiego pianisty jazzowego - Yosuke Yamashity, z którym koncertował i nagrywał do roku 1979. W roku 1969 utworzył w Tokio grupę Saibo-bunretsu, jednocześnie udzielając się w innych formacjach frez-jazzowych. . W 1986 roku koncertował wraz z formacją Last Ext w skład której wchodzili m.in. Bill Laswell, Peter Brotzmann, Sonny Sharock (ukazało się z tego nagranie pt "Noise of Trouble"). Zaowocowało to dalszą współpracą z Laswellem, który produkował następne albumy saksofonisty m.in. "Mooko", "Silent Plankton" oraz "Fisherman's.com". Uchodzi za jednego najgłośniej i najostrzej grających muzyków free jazzowych. Od początku lat dziewięćdziesiątych współpracował z elitą improwizatorów japońskich (Otomo Yoshihide, Tatsuya Yoshida, Hiroaki Mizutani), amerykańskich (nagrywał i koncertował z Billem Laswellem, Antonem Fierem i Johnem Zornem, występował też - co prawda tylko w Japonii - z Kenem Vandermarkiem) i europejskich (Mats Gustafsson czy Peter Brotzmann). Od 1994 roku prowadzi kilkunastoosobowy zespół Flying Mijinko Band złożony z muzyków pochodzących z Afryki, Japonii i Stanów Zjednoczonych.
Darin Gray; urodzony w 1967 amerykański muzyk i kompozytor. Najlepiej znany jest ze swoich basowych wariacji w Dazzling Killmen wraz z Jimim O’Rourke na jego solowym albumie.
Chris Corsano; amerykański perkusista-improwizator. Często pogrywa w duecie z Paulem Flaherty. Nagrywał również z takimi artystaki jak Evan Parker, Dredd Foole, Sunburned Hand of the Man, Six Organs of Admittance, Kim Gordon, Thurston Moore, Matt Valentine, Nels Cline, Vibracathedral Orchestra, Cold Bleak Heat, Jim O'Rourke, Jandek, Michael Flower. Był również obecny I czynnie uczestniczyl w tworzeniu albumu „Volta” Björk.

 

 

loading...