10.07. Ludojad (pl)
LUDOJAD jest bardzo młody i przystojny. Urodził się wiosną 2010 w Świnoujściu. Jego poszczególne członki mogą być znane z takich formacji jak Statek Kosmiczny Gniazdo Konia, Budowa, Popend, Ząb Czasu, Jamajsky Natural, Wind Mark Trio, Chant, Hum.
Ludojad pożera ludzi wyrafinowanymi dźwiękami z pogranicza jazzu, techno, rumuńskiej muzyki ludowej i nie wiadomo czego tam jeszcze.
Inteligentna zabawa konwencją powoduje, że widownia godzi się na pożarcie, wpada w trans i podryguje wesoło. Ludojad nie cierpi nudy i dlatego we wszystkie swoje improwizowane koncerty wkłada maksimum serca, trochę jodu i świeżą bałtycką bryzę.
Jesienią 2010 zespół z pomocą inżyniera Maćka Cieślaka nagrał materiał, który zostanie wydany na płycie w 2011 r.
www.myspace.com/theludojads
21.07. Bajzel
BAJZEL - człowiek orkiestra, który przy pomocy zapętlania sampli perkusyjnych, gitar granych oraz vocali śpiewanych przez niego na żywo tworzy muzykę do złudzenia brzmiącą jak kilkuosobowa formacja. Jego charyzmatyczne występy, przysporzyły mu juz sporo fanów w całej Polsce. Bajzel to niespokojny, artystyczny duch i dlatego jego płyty są w pełni autorskie. Muzyk sam komponuje, pisze teksty, nagrywa wszystkie dźwięki a nawet projektuje okładki.
Jego debiutancki album zatytułowany po prostu „Bajzel” został dobrze przyjęty przez krytykę i środowisko muzyczne. Bajzel został zaproszony na trasy takich wykonawców jak LAO CHE, POGODNO, KASIA NOWSOWSKA, BAABA, czy TYMON & TRANSISTORS. Ten ostatni zaproponował mu współpracę ze swoim wydawnictwem Biodro Records. Trasę koncertowa promującą płytę zwieńczyły występy na festiwalach, m.in. „GARAZ”, „OPENER” i „OFF”. Piosenka „WINDOW” promująca album doczekała się profesjonalnie zrealizowanego teledysku w SAN FRANCISCO, który otrzymał nagrodę na YACH FILM FESTIVAL 2008 za najlepsza reżyserie. Ta sama piosenka znalazła sie również na składance amerykańskiej edycji „WOODSTOCK FILM FESTIVAL 2008”, a inne piosenki z płyty na polskich składankach „WE ARE FROM POLAND Vol.2”, „ALTERNATIVEPOP Vol.1 „, oraz płycie z sesjami radiowymi p.t. „OFFSESJE 1”, nagranej w legendarnym studiu radiowej TROJKI im. AGNIESZKI OSIECKIEJ.
W roku 2009 powstał drugi krążek Bajzla -„Miłośnij”. Ta płyta to prawdziwe zaskoczenie dla pozyskanych juz fanów albowiem w znacznym stopniu rożni się od poprzedniej. Po pierwsze Bajzel objawia sie, jako zdolny tekściarz pisząc tym razem całkowicie po polsku. I choć kompozycje pochodzą całkowicie z serca, to utwory dalekie są od przesłodzonego banału. Bajzel bawi się słowami, zestawiając je w sposób niekonwencjonalny, zakrapiając ciętym dowcipem, a po kilkukrotnym przesłuchaniu piosenki możemy ja odczytywać na wielu płaszczyznach. Po drugie Bajzel nie przestaje też eksperymentować w muzyce. Tu także dokonuje niestandardowych zestawień, miesza różnorodne style i tworzy parę nowych. Druga płyta Bajzla jest dużo bardziej osobista i dojrzała. Zamiast nieokiełznanej energii można na niej odnaleźć przemyślane kompozycje i niezwykle interesujące teksty, choć i te ciągle zawierają specyficznie zwariowany bajzel.
www.myspace.com/bajzel
28.07. Stevie T Moore (usa) + Tropical Ooze (usa)
W swoją pierwszą trasę światową po pół wieku DIY wyrusza R. Stevie Moore - wzór z którego wziął się Ariel Pink czy Toro y Moi, którzy wymieniają go jako źródło inspiracji.
R. Stevie Moore to amerykański piosenkarz, kompozytor i multiinstrumentalista, tworzący w nurcie DIY. Jego dorobek stanowi ponad 400 albumów, wydanych (w większości własnym sumptem pod szyldem R. Stevie Moore Cassette Club) na przestrzeni ponad 30 lat i reprezentujących wiele, zarówno popularnych jak i eksperymentalnych, gatunków muzycznych.
Profesjonalny debiut Robert Steven Moore zaliczył w wieku siedmiu lat na płycie Songs to Warm the Heart (RCA Victor), gdzie zaśpiewał w duecie z Jimem Reevesem utwór But You Love Me, Daddy. W 1967 założył z kolegami ze szkoły grupę rockową The Marlborough. Był wówczas także muzykiem sesyjnym i asystentem w wytwórni Mimosa Music założonej przez jego ojca. W 1971 porzucił naukę w Vanderbilt University, by poświęcić się karierze muzycznej. 5 lat później wydał swój pierwszy, nagrany w warunkach domowych, album Phonography. Pierwsza edycja miała nakład 100 egzemplarzy. Po przeprowadzce do New Jersey wydał w 1978 kolejne albumy: Stance (EP) i Delicate Tension. Phonography znalazła się na opublikowanej w 1996 liście „50 najważniejszych nagrań indie” magazynu „Rolling Stone”. W latach 80. Moore bywał gościem emitowanego w telewizji New Jersey Network The Uncle Floyd Show Floyda Vivino. Był także DJ-em w stacji radiowej WFMU.
W 1981 Moore zaczął publikować swoje domowe nagrania pod szyldem RSM Cassette Club. W 1984 ukazały się komercyjne albumy Everything You Always Wanted To Know About R. Stevie Moore But Were Afraid To Ask oraz What’s The Point?!!. Kolejnymi wydawnictwami były Verve, Glad Music (tym razem nagrany w profesjonalnym studio), (1952-19??) i Teenage Spectacular. Od 1988 Moore publikuje także amatorskie nagrania wideo. Wiele z nich dostępnych jest dziś w serwisie You Tube.
W ostatnich latach Moore nagrał albumy we wspólnie z Yukio Yungiem, z Dave’em Gregorym z grupy XTC, a także z Jadem Fairem z Half Japanese. Współpracował też m.in. z Arielem Pinkiem.
Doskonała rozgrzewka przed OFFem!
www.myspace.com/thersteviemoore www.myspace.com/tropicalooze
04.08. Alt Track (uk) D&B/Punk/Trip-Hop
Po rewelacyjnym koncercie z zeszłego roku, powraca do KontenerART brytyjski zespół ALT TRACK!
Alt Track to duet grający Drum & Bass i Trip-hop pod wpływem punk rocka. Tworzą organiczną kompozycję beatów i sampli trzęsących budynki w posadach z dodatkiem żywych gitar, klawiszy i wokali.
Od czasu ich powstania w 2007 r., Alt Track uprawiają dźwięki tak wyjątkowe jak eklektyczne, mieszając rytmy współczesnej muzyki tanecznej z energią, etyką i sumieniem punk rocka. Od wybuchowych ale poetyckich impulsów politycznie zaangażowanej elektroniki do spokojnych brzmień ambientowych, Alt Track stale dąży do łączenia tych wpływów i odkrywania nieodkrytych dotychczas kierunków muzycznych.
Pod wpływem zarówno takich albumów jak ‘Kid A’ Radiohead, ‘Mezzanine’ zespołu Massive Attack, ‘Exodus’ Boba Marleya czy ‘The Shape Of Punk To Come’ grupy Refused, Alt Track używa tanecznych beatów jako płótno ich muzycznych eksperymentów. Doceniani zwłaszcza w wydaniu koncertowym gdzie zamiast chować się za laptopami, wykazują się energię sceniczną bliską zespołom punkowym. Zespół ma bardzo pracowity harmonogram koncertowy, grając regularnie w całej Wielkiej Brytanii, zarówno elektronicznie I akustycznie w klubach rockowych, na prywatnych imprezach domowych czy na squotach, w kafejkach, a czasem I na ulicy.
W 2009 wydali swój debiutancki album ‘Silence is Approval’ który zyskał pozytywne opinie mediów. The Fly opisało płytę jako „świadomy, zawiły trip-rockowy album drum’n’base. Jeśli Bob Dylan i Slash spotkaliby się by pograć, tak właśnie brzmiałoby ich spotkanie”. Alt Track sprzedaje płytę w cenie jaką chcą zapłacić fani tak aby dotarła ona do jak najszerszego grona nie bacząc na ekonomię. Część wpływów ze sprzedaży albumu, zespół przeznacza na działalność Amnesty International.
www.myspace.com/alttrack
22.08. Crocodiles (usa)
Indierockowy zespół z San Diego został założony w 2008 roku przez Charlesa Rowella oraz Brandona Welcheza. Członkowie kapeli grali wcześniej w licznych noise-rockowych projektach: Some Girls czy The Plot to Blow Up the Eiffel Tower, a przed wydaniem debiutanckiego albumu współpracowali z Dum Dum Girls.
Stylistyczne inspiracje zespołu to z pewnością The Jesus and Mary Chain, Echo & the Bunnymen jak również Spacemen 3. Crocodiles …gwałtownie zdobyli rozgłos w 2008, po tym jak zaprzyjaźniona z nimi grupa No Age uwzględniła singiel zespołu „Neon Jesus” na liście swoich najlepszych utworów roku. Charles i Brandon wydali debiutancki longplay, „Summer of Hate”, w kwietniu 2009 nakładem wytwórni Fat Possum. Na ich ostatnim krążku, „Sleep Forever”, gościł James Ford - członek Simian Mobile Disco, który wcześniej zajmował się produkcją dla m.in. Klaxons, Florence & The Machine czy Arctic Monkeys.
Crocodiles suportowała grupę White Lies na ich ostatniej trasie europejskiej, podczas której zagrali dwa koncerty w Polsce.
www.myspace.com/crocodilescrocodilescrocodiles
24.08. Dolary
Dolary to nowość na poznańskiej scenie muzycznej. Zespół próbujący wnieść trochę świeżości wzorując się na fali alt/indie prosto z UK, ale również na takich zespołach jak The Cure czy Joy Division.
30.08. Adre'n'Alin
Na muzykę Adre’N’Alin składa się dość zaskakujące połączenie muzyki fortepianowej oraz innych instrumentów klasycznych z dźwiękami elektronicznymi, zarówno mocno klubowymi bitami, jak i bardziej fotelowo-kanapowym chilloutem. To muzyka, w której pobrzmiewa androgeniczny duch. Kompozytorem tej niecodziennej mieszanki jest Igor Szulc, zaś na scenie klasyczne brzmienie wiolonczel, skrzypiec i pianina łączy się z elektroniką, a furia ze spokojem.
To muzyka, w której pobrzmiewa androgeniczny duch. Kompozytorem tej niecodziennej mieszanki jest Igor Szulc, a na scenie towarzyszy mu duet smyczkowy. Klasyczne brzmienie wiolonczel, skrzypiec i pianina łączy się z elektroniką, a furia ze spokojem. Gatunek? „Nie zamykam się w niczym. Lepiej czerpać ze wszystkiego wokoło. Może to być klasyka, elektroniczne brzmienia, pop, współczesne eksperymenty, dźwięki otoczenia czy tez sam wokal. Zależne od nastroju, chwili, dnia jak i tego co mnie w tej chwili otacza. Chyba najbardziej ujęło mnie w muzyce to, ze nie można jej zobaczyć. Jej nienamacalność. Moment, kiedy podświadomie zawiaduje naszym ciałem i emocjami jest chyba najcudowniejszy”
Utwory Adre’N’Alin dojrzewają długo. po skomponowaniu i pierwszym masteringu lądują w szufladzie, czasem na długie miesiące. Po długim leżakowaniu, są gotowe do finalnych przeróbek, zachowując jednak aromat i smak dojrzałego wina. Każdy projekt to nowe wyzwanie, nowa wycieczka. Muzyka Adre’N’Alin to połączenie wielu składników: odpowiedniego stylu, bitu, prądu, dźwięków pianina, wokalu, pasji, wszelkich przeszkadzajek (wedle uznania), inspiracji zewsząd, gigantycznego ładunku emocjonalnego i oczywiście adrenaliny. Pod koniec 2009 roku ukazał się pierwszy album Adre’N’Alin - „CARGO”. To głęboko przemyślane dzieło o wielkim ładunku emocjonalnym, które ciągle budzi zachwyt i nadal zbiera pochlebne recenzje.
Jesienią zeszłego roku, na antenie radiowej 4-ki, miała swoją premierę EP-ka „The Postman”, która tylko potwierdziła świetną formę w jakiej znajdują się muzycy. Natomiast 21 marca 2011 roku ukazał się SP „Monster Tonight”, który prezentuje materiał z szybciej pulsującym bitem, jednak nie mniej mroczny niż wcześniejsze dokonania.
W czerwcu swoją premierę miał singiel Helios, który będzie promował najnowsze wydawnictwo poświęcone elektryczności, jako sile rządzącej światem.
www.myspace.com/adreandalin
Wszystkie koncerty: start godz. 20:00 WSTĘP WOLNY
Więcej informacji na www.lastfm.pl/user/begobooking/events
www.facebook.com/#!/pages/KontenerART/178596758858937?sk=events